اینجا خاطراتـــــــه که ماندگار میشه
تاریخ : 6 / 7 / 1391
نویسنده : (مرضیه خانوم

گوشی‌های هوشمندی که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای هستند در ربع چهارم سال ۲۰۱۲ بیش از پیش عمومیت پیدا می‌کنند. با عرضه‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل یعنی iPhone 5 و همچنین چیپ‌ست چهار هسته‌ای کمپانی Qualcomm این روند سریع‌تر می‌شود.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنوز به طور رسمی خبری مبنی بر استفاده از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای در گوشی iPhone 5 منتشر نشده اما پیش از این شایعاتی شنیده‌ایم که حدس و گمان‌ها را تقویت می‌کند. طبق یکی از شایعات، مهندسین Cupertino چندی پیش مشغول آزمایش کردن پردازنده‌ی A6 در کارخانه‌ی TSMC بودند. آخرین خبری که به دست ما رسیده این است که پردازنده‌ی نسل بعدی، A6 توسط کمپانی Intel ساخته خواهد شد و اکنون منابع خبری می‌گویند A6 چیزی جز یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و تصحیح شده‌ی سری Exynos 4 نیست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 بنابراین یک بسته‌ی ۳۲ نانومتری HKMG که توسط Intel و در کارخانه‌ای در ایالت تگزاس ساخته شده، چیزی است که در گوشی نسل بعدی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما به پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Qualcomm باز می‌گردیم. APQ8064A یک چیپ‌ست بسیار قدرتمند است چرا که رادیوی چند حالته‌ی LTE را در خود جای داده و با فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری تولید می‌شود. در کنار این مسائل، قوی‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی یعنی Aderno 320 نیز در آن استفاده می‌شود. بنابراین گوشی‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند باید بسیار قدرتمند باشد و گوشی HTC One XXL یکی از این گوشی‌ها خواهد بود.

منبع : گویا آی تی




|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب